لیست اختراعات BOUGH Metthey
خلاصه اختراع : اختراع حاضر به ارئه روشي جهت انجام تست التراسونيك به صورت غير تماسي مي پردازد افزايش كارايي وسرعت بازرسي ها از جمله مزاياي انجام بازرسي خط به صورت غير تماسي است دراختراع حاضر ازتست التراسونيك ليرزي استفاده شده است كه برپايه اعمال ليزر تحريك برسطح ريل ودريافت امواج التراسونيك توسط ليزر ديگري درمحل تشخيص قرار دارد شيفت فركانسي ايجاد شده براثر پديده doppler نشانگر وجود معايب ريل است تغيير فركانس ايجاد شده درحوزه زمان به صورت تاريخچه سرعت يا جابجايي قابل بيان است دراختراع حاضر فاصله ليرزهاي تحريك وتشخيص درسطح ريل به گونه اي بهينه شده است كه بيشترين خرابي هاي ريل به خصوص خرابي هاي ايجاد شده درتاج ريل وانحناء محل تماس جان وتاج تشخيص داده شود همچنين دراين روش با توجه به سيگنال معرف خرابي از سرعت امواج طولي برشي ورايله وهمچنين محدوده حركتي آنها نوع وعمق خرابي هاي ريل تعيين گرديده است براي تشخيص صحيح وجود غيوب درريل وجلوگيري از تاثير نويزهاي احتمالي از دوپارامتر وارياني ومقدار ماكزيمم خروجي ها به صورت همزمان بعنوان معيار تعيين خرابي هاي ريل استفاده شده است
در فرايند توليد آمونيوم اورانيل كربنات ( AUC) پس از انجام عمليات فيلتراسيون روي محلول حاوي كريستال AUC در محلول خروجي از فيلتر همچنان مواد با ارزشي نظير كربنات آمونيوم و اورانيوم وجود دارند كه بايد بازيافت شوند. درصد مواد مختلف موجود در محلول فيلتريت خروجي از واحد AUC به قرار زير است: H2O86.12% وHNO3:0.11% و NH4NO3:4.77% و AUC:0.4% و NH4)2CO3:8.59% در ميان مواد موجود كربنات آمونيوم و اورانيوم در اين واحد بازيابي مي شوند. بازيابي كربنات آمونيوم از طريق روش تقطير و جذب و بازيابي اورانيوم از طريق روش جوشش و ته نشيني انجام مي گيرد. غلظت كربنات آمونيوم بازيابي شده 20% و اورانيوم كهب صورت UO2(NO3)2 مي باشد به 94g/I مي رسد. اين تركيبات بترتيب به واحد تهيه حلال كربنات آمونيوم و واحد انحلال كيك زرد جهت استفاده مجدد فرستاده مي شوند. به برخي از واكنش ها و عناصر اصلي اختراع حاضر مي توان به شرح ذيل اشاره نمود. طراحي و ساخت برج تقطير اتمسفري از نوع سيني دار مجهز به سيستم هاي كنترل و مونيتورينگ دما، فشار و دبي. طراحي و ساخت راكتورهاي نوع اختلاط كامل با همزن مكانيكي براي تجزيه آمونيوم اورانيل كربنات مجهز به سيستم هاي كنترل گرمايش و سرمايش براي كنترل دما. طراحي و ساخت برج جذب جداره مرطوب جريان متقابل مجهز به سيستم كنترل دما، فشار و دبي. طراحي و ساخت مبدل هاي حرارتي پوسته و لوله و جدا كننده هاي گاز - مايع و همچنين سيستم هاي كنترل اتوماسيون به منظور كنترل پارامترهايي از قبيل سرعت همزدن، اندازه گيري دما، اندازه گيري فشار و غيره.
عنوان اختراع : توليد نانواكسيدهاي سيليكاتي وتونينگ نور ساطع شده توسط گونه هاي الومينيوم اكسينات شرح مختصر اختراع انچه دراين اختراع موردنظر است روشي جديد ساده ودرعين حال موثر براي ساخت موادي با قابليت تنظيم فركانس نور نشر كننده وشدت نوربالا است كه داراي مساحت سطح بسيار بالاباشد براي اين منظور از تثبيت كمپلكسهاي الومينيوم با ليگاند 8 هيدروكسي كوئينولين استفاده شد اين مواد تحت تابش نور ليزر قرارگرفتند وبسته به نوع استخلاف ونسبت مولي ليگاند به فلز نور نشري با فركانس متفاوت توليدنمود ه كه درصنايع الكترواپتيك بسيار مهم است ودرنتيجه ايجاد الگوي نوري بااستفاده از روش تداخل استخلاف والگوي ساختاري دراثر نوري انجام گرفت بنابراين با تنظيم نوع استخلاف مي توان اثر الكتريكي مهمي را به سيستم نور افشان نمود از ديگر نتايج اين اختراع تعميم نتايج به سيستم حمل راديو داروهاي داراي ليگاند اكسين مي باشد سادگي روش ساخت ارزان بودن آن درمقايسه با تكنيك هاي گذشته انتخاب مواد وكمپلكسهاي متنوع داراع ليگاند كوئينولين از مزاياي قابل توجه روش ابتكاري ماست
خودروي الكتريكي تك سرنشين توسن در راستاي برطرف كردن مشكلات موجود در خودروها طراحي و ساخته شده است. حركت بشر به سمت خودروهاي درونسوز براي رفع نيازهاي جابجايي و حمل و نقل باعث پديداري معايب و مشكلاتي در محيط زيست و آينده ي انرژي دنيا شده است. مهندسان راه فرار از اين مشكلات را روي آوري به خودروهاييي با سوختهاي غير فسيلي و پاك با بازدهي بالا مي دانند كه خودروهاي الكتريكي مناسب ترين گزينه در شرايط فعلي مي باشند از مشكلات مهم خودروهاي موجود مي توان به -بازده اندك - آلودگي هاي محيطي وصوتي بالا -شتاب پايين -اتلاف انرژي جنبشي درفرآيند ترمز گيري - عدم هماهنگي اتاق خودروها با مشخصات فيزيكي تمامي رانندگان اشاره كرد براي برطرف كردن مشكل هاي اشاره شده در اين خودرو تكنيك هاي ويژه در نظر گرفته شده است. اگر چه در خودروهاي الكتريكي بازدهي به طور كلي از خودروهاي بنزيني بيشتر مي باشد. اما در خودروي الكتريكي توسن با به كار بردن تكنيك هاي ويژه (كه در ادامه بيان مي شود) بازدهي از خودروهاي مشابه بيشتر مي باشد. با توجه به وابسته بودن بازدهي و جرم خودرو، با طراحي بهينه وزن خودرو تا حد امكان كم شده است. سه چرخ بودن خودرو نيز با توجه به اين امر مي باشد . با طراحي ديناميكي مناسب ضمن عدم تاثير نامناسب بر روي پايداري؛ وزن خودرو نيز به صورت قابل ملاحظه كم شده است. همچنين با توجه به استفاده از دو چرخ در جلو خودرو استفاده از سيستم فرمان كابلي (كه تنها بر روي اين خودرو نصب شده است) پايداري و عملكرد خودرو بسيار مطلوب مي باشد. بدين ترتيب در اين خودرو با استفاده از موارد بالا وزن كم همزمان با پايداري بالا ميسر شده است. وزن بسيار پايين خودرو در كنار سيستم ترمز بازياب آن و همچنين زنجيره ي انتقال قدرت بسيار ساده باعث شده است كه بازدهي كل خودرو بسيار بالا باشد. سيستم فرمان كابلي توسن امكاني منحصر به فرد است كه تنها روي اين خودرو نصب شده و نقاط دقت مكانيزم فرمان را افزايش داده است. استفاده از سيستم فرمان كابلي سبب افزايش پايداري و كم كردن سايش لاستيك ها مي شود. همچنين با توجه به پرتابل بودن سيستم فرمان مورد استفاده امكان ايجاد شرايط ارگونوميكي مناسب با توجه به ابعاد كوچك خودرو فراهم شده است. در اين خودرو با استفاده از موتور اناسب و طراحي ديناميكي خودرو شتاب بسيار بالا ميسر شده است (رسيدن به سرعت 40km/h در 3/7 ثانيه). ويژگي ديگر خودرو الكتريكي تك سرنشين توسن، استفاده از بدنه كامپوزيت به همراه شاسي خرپايي خودرو مي باشد. استفاده از اين روش سبب دست يابي به مقاومت لازم با استفاده از كمترين وزن ممكن شده است. همچنين بدنه كامپوزيتي خودرو، امكان ايجاد شكل آيروديناميك براي بدنه و كاهش نيروي مقاوم را فراهم كرده است. اين امر نيز كمك شاياني به افزايش بازدهي خودرو نموده است. در مجموع با استفاده از تكينك هاي بيان شده خودرو الكتريكي تك سرنشين با دارا بودن پايداري، زيبايي و شرايط ارگرونوميكي بسيار خوب، از بازده بالاتري نسبت به خودروهاي الكتريكي مشابه برخوردار مي باشد.
خلاصه اختراع طراحي وساخت كلاه ايمني وكيت برقي مخصوص آن باقابليت سو چينگ نمودن انواع موتور ودستگاه هاي برقي درزمينه فني: مهندسي ايمني سيستم ومهندسي برق اين وسيله راكب با كاربر را ملزم به استفاده از موادايمني مي نمايد واز نمونه هاي آن ملزم كردن كارگران مشاغل حرفه اي همچون عاليت هاي عمراني وفعاليت درمعادن وصنايع توليدي وراكبين موتور وماشين و..... درموتور بنزيني يا ديزلي دينام جرياني را توليد مي كند واز طريق دوسيم كوبيل واز سيم كوبيل به شمع مي برد وباعث روشن شدن موتور مي شود ودر موتورها ودستگاه هاي الكتريكي اين جريان مستقيما به موتور وارد مي شود . دركلاه فرستنده يك كاناله اي تعبيه شده كه با قرار دادن كلاه برروي سر موجي رابه گيرنده اي دربدنه موتور قرار دارد مي فرستد دراين طرح يكي از دوجريان خروجي از دينام (فاز يا نول) را مستقيم به يك از دوفيش سرسيم كوبيل ودر موتور هاي الكتريكي به يك ورودي موتور وصل مي كنيم و ديگري را وارد ورودي كيت گيرنده ميكنيم واز خروجي آن سيم ديگري به سر سيم كوبيل وصل مي شود درنتيجه فقط درصورت استفاده از كلاه با وسيله ايمني ديگر جريان ورودي به شمع وصل مي شود . هم چنين اين طرح باعث استفاده كاربران وخاص شدن استفاده آنها نيز مي شود مثلا موتور سيكلت كسي كه كلاه موتور را ندارد نمي تواند موتور را روشن كند . از مزاياي ديگر اين طرح مي توان كاربرد ساده وباسهولت آن درهر موتور dc,ac با ولتاژ كم يا زياد مي باشد . ساده قابل توليد انبوه مي باشد وهمچنين قابليت نصب وراه اندازي پيچيده اي ندارد
موارد یافت شده: 23